Rör inte hampstead heath!

Jag har precis kommit tillbaka från en promenad på hampstead heath. För er som inte vet är det en enorm vildvuxen park/skog mitt i london bara 5 min från där jag bor. Hamstead heath är mitt lufthål, det är det enda stället där man vågar dra ett djupt andetag utan att bli koldioxidförgiftad. Eftersom det är valentines day idag mötte jag mestadels förälskade par, men jag kände mig inte speciellt ensam för det en solig dag som denna. Jag hade ju som vanligt mina ekorrar som höll mig sällskap.
Tyvärr är denna idyll hotad. De har nämligen planerat att bygga en bilväg rakt igenom hampstead heath. Detta är ett helt seriöst förslag, och de har redan börjat planera. Detta förslag är ungefär lika bisarrt som om någon skulle komma med idén att asfaltera hela sammilsdalsgropen hemma i Leksand, eller bygga liftsystem över städjan (vilket faktiskt nästan drevs igenom). 
Som tur var så hålls protestmöten lite varstans, och man ser tshirts med tryck såsom "say no to the road!". Det bor många kändisar i området och även de protesterar, så jag hoppas att det gör att detta vansinniga projekt inte drivs igenom. 
Tanken att mina små ekorrvänner kommer sluta som blodfläckar på en bilväg får mig att rysa. Jag förbannar verkligen människans dumhet.
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Herre gud! Det hade jag ingen aning om! Jag bor ocksa i narheten av Hampstead Heath och ar dar ganska ofta. Dem ar sjutton inte kloka!

2009-02-14 @ 20:16:52
URL: http://cesandthecity.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0