syster på besök

Denna helg har jag haft besök av lillasyster. Vi har inte alls gjort det man ska göra i london som turist. Hon åkte i och för sig och tittade på big ben en sväng, men jag vägrade. Jag lämnar ogärna mitt revir, storstaden ger mig nämligen en hemsk huvudvärk. Jag sitter hellre i parken och luktar på blommorna.
Jag drog dock med henne för att mata de hemlösa, och det var nyttigt för henne att se. Hon blev nog lite chockad när hon träffade transexuella olivia som också är volontär och har kortkort kjol, håriga ben och läppstift kladdat över hela ansiktet. Olivia har tydligen varit konsertpianist. Jag gillar henne. Eller honom? Kön är oväsentligt. Olivia kan säga några få ord på svenska, och blev eld och lågor när han/hon fick nyttja sina språkkunskaper.
Vi är ju uppvuxna i en by ute i skogen så allt detta var nog exotiskt för lillasyster.
På fredagen blev det förstås den obligatoriska pubrundan i camden. Jag fick skoskav och mina fötter är fortfarande svullna.
Som ni märker har vi haft väldigt trevligt .

Kommentarer
Postat av: ylva

HEJ ÄLSKLING

2009-03-16 @ 13:03:23
Postat av: ingrid

värst vad du var sentimental!

2009-03-16 @ 19:54:43
URL: http://ingridpetri.blogg.se/
Postat av: gustav

skoskav pga att ni är för snåla för att ta bussen

2009-07-18 @ 22:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0