Varning: sentimentalt inlägg

Som jag nämnde i ett av mina första inlägg ("kulturkrockar") så delade jag ju rum med muslimen Fouad ("kvinnan" som i själva verket var man) i whitechapel de första veckorna i london, och i denna stinkande unkkarlslya predikade han ständigt för mig dessa ord natt efter natt : "Åk tillbaka dit du kom ifrån Ingrid, här i london finns ingenting för dig"

Men ack så fel han hade.
I london har jag kännt den äkta glädjen
I london har jag mött de mest fantastiska människorna
I london har jag fått perspektiv på livet och allt vad det innebär
London har gjort mig hel
Det är med sorg jag kommer lämna denna stad i juli, men mitt indienäventyr väntar.

PS: Fouad, du kan slänga dig själv och dina visdomsord i väggen!


Kommentarer
Postat av: Linnea F

Jag blev glad när jag läste detta inlägg. Jag tar studenten om tre veckor och tänkte därför i höst åka till London. Jag har tänkt länge och jag vill verkligen komma bort från Sverige lite och på något sätt hitta mig själv. Jag tror jag behöver se världen ur en annan synpunkt och ditt inlägg gav mig mod att vilja åka och hopp om att jag kommer klara det! Tack! (:

2009-05-26 @ 12:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0