Birka is a happening place to be

Habari gani? Mimi mawazo ya kuandika mpya blogy. Som ni ser kan jag swahili nu (med viss hjälp utav google translate). Jag var osäker på om "Blogginlägg" fanns översatt, som tur var fanns det.
Klassen gör väldiga framsteg i swahili tack vare vår mycket entuastiska lärare. Vi har lärt oss en hel repertoar vaggvisor och kärlekssånger vilket vi säkert kommer ha nytta av, och pruta kan vi också. De språkkunskaperna räcker så nu är vi redo att åka.
Vi har pratat lite om projekt under resan, och jag och två tjejer till kommer troligen att åka till nairobis slum och dansa med en dansgrupp och sen ev. göra ett körprojekt med gatubarn. Våra storslagna planer är lite luddiga ännu men det klarnar nog framöver.
Tiden flyger fram. Dagarna är fullspäckade med aktiviteter, studiebesök och afrikahelger, men jag har aldrig varit så studiemotiverad i hela mitt liv. Vi har varit på bokmässan i gbg, vi har blivit ambassadörer för rättvisemärkt och snart ska vi till stockholm och örebro på studiebesök.
Orden i rubriken är förresten den första meningen i "the birka-anthem" som musikläraren roy skrivit. Den sjunger vi vid samlingarna för att stärka skol-andan. De andra textraderna lyder: "I can be myselt and just be free, when I loose my way I´m reminded back to me, then we all are naturally"
En väldigt vacker trudelutt. Men det stämmer så väl, här är man verkligen fri att vara den man är.

Wewe ni hivyo kijinga kutafsiri hii.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0