Moshi

Nu har jag varit i Moshi i en vecka och hittills trivs jag valdigt bra. Moshi ar en liten stad i norra tanzania som ligger alldeles i sluttningen av kilimanjaro, (och nej jag har inte tankt klattra upp!).
Tanken var att jag och Trine skulle ha ett korprojekt pa en skola, men nar vi besokte skolan ifraga visade det sig att de var upptagna med lov och slutexaminationer. Vi fann en annan secondary school dar vi inte far sjunga med barnen, men vi far ha fria lektioner tva ganger i veckan. Vi har tom fatt en egen bank i lararrummet.

For att lindra var korabstinens lyckades vi hitta en kor som ovar 3 ggr i veckan, och vi har redan fatt lara ut en sv folkvisa. De ar valdigt duktiga men laser inte noter sarskilt bra. I sondags fick vi folja med dem nar de sjong pa sjukhuset, vi gick fran avdelning till avdelning och sjong psalmer pa swahili. Det var valdigt fint och uppskattat. Kormedlemmarna ar underbara, de valkomnade oss direkt, och det ar en stereotypisk tanzaniansk kor med gung.

Nagra dager i veckan kommer jag dock vara sysslosos. jag skulle garna arbeta med nagot slags miljoprojekt, och idag besokte jag en intressant NGO som jobbar med vattenfragor och tradplantering, men som aven besoker jordbrukare och undervisar. Tyvarr sa tog de inte emot volontarer, de har haft dem forut men da har de bara kokat kaffe och last tidningar. Jag ska leta vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0