Östafrika

På tisdag åker jag till Kenya/tanzania och ska vara borta i 10 veckor. Reseplaneringen har väl gått sisådär, men jag har numera inställningen hakuna matata så allt löser sig. Jag har dock lite problem med packningen (jag har inte börjat, hjälphjälp!). Jag gillar att resa lätt, men eftersom jag lider av hypokondri tvingas jag till att ta med mig ett helt apotek. Alla mina medikamenter kommer säkert fylla hela väskan. Men den här gången är jag iallfall rejält vaccinerad och dukoralen med hallonsmak har jag druckit.
Så vi är ca 20 elever som åker och våra lärare ska alltså övervaka oss. Det känns som om det blir ett tufft jobb, att ta hand om en skock naiva västerlänningar som ska resa kors och tvärs.
Nu ska jag packa. Hakuna Matata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0