"T"

Idag har jag jobbat med T . T är från cypern, 40 och har ms. Han sitter i rullstol men han har tur, han kan iallfall gå korta sträckor med hjälp av sin käpp. T har bott i samma lägenhet hela sitt liv, och han blev sjuk redan när han var 21. T är väldigt bitter. han hatar de flesta: muslimer, judar, amerikaner och framförallt turkar, som enligt han har invaderat och förstört hans hemland cypern. Han föreläser alltid i timmar om allt ont turkarna gjort. När jag en gång frågade vad han tycker om svenskar blev han ganska fundersam, men medgav tillslut att svenskar var ok p.g.a abba  (som är hans favoritband). 
Idag fick jag följa med T till sjukhuset. T fick skäll av läkarna eftersom han inte tagit sin medicin, och de skyllde sedan på mig. Jag försökte förtvivlat förklara att jag träffar bara T 2 ggr i månaden och jag har därför ingen möjlighet att övervaka hans medicinintag. Sedan tog T mig till en turkisk (!) restaurang, och när jag efteråt tackade för maten och sa att den var god blev han bitter igen och hävdade att grekisk mat minsann var godare. Han sa att nästa gång vi sågs skulle han minsann ta mig till en grekisk restaurang för att bevisa det, och jag protesterade inte direkt. 
Jag gillar T, även fast han är lite bitter. Han har inte haft det lätt.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0