Efter 2 veckor

Jag har varit i kenya i snart tva veckor och annu har jag inte blivit lejonmat. Vi har haft ett fullspackat program med alltifran studiebesok pa SIDA och UNEP, campingliv vid lake naivasha, en helvetisk cykeltur i nationalparken hellsgate (kenyanska cyklar ar inte anpassade for manniskorumpor), tre dagars vistelse pa eko-safari boendes i palatsliknande talt (sjalvaste obama har bott dar, darav standarden), trad-plantering i "the birka-forest" (for att latta vara skuldkanslor efter flygresan), utflykt till elefantdagis, lite "poverty-tourism" dvs runtvandring i Kibera (som tur var slapp vi apor pa zoo kansla) samt lyssnat pa manga engagerade och intressanta mannsikor.
Imorrn ska vi dock splittras allihopa och borja med vara olika projektarbeten. Jag star i valet och kvalet om jag ska stanna i nairobi ett tag och vara med organisationen wayowayo och dansa och sjunga med barn, eller om jag ska hanga med en lokal miljorattskampe som heter Isaac och aka runt lake naivasha. Jag far se, hakuna matata.

Jag har lite svart att sitta still inne pa internetcafeet, de spelar glad gospel. Jag ska dansa mig ut harifran nu.



Kommentarer
Postat av: Göran Petri

Så många upplevelser på så kort tid - jag blir alldeles matt.Det blir nog bra vad du än väljer. Vårt liv här hemma är nog inte lika spännande men igår var vi i Borlänge och hälsade på farmor och träffade Maria med sin pojke - arbetsnamn Vidar.

Kram pappa

2011-01-22 @ 08:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0