Påskkakan from hell

Idag jobbade jag med "T" igen. Det blev ett kärt återseende eftersom vi inte sett varann på 3 veckor. T berättade att han inte gått utanför sitt rum under tiden jag varit borta, och hans mamma fyllde i "Det är därför han är alldeles gul". Han var faktiskt alldeles gulblek, som en citron.

Apropå hans mamma så är hon inte särskilt vänligt inställd mot mig längre. Jag ska strax berätta varför. När jag kom dit blev jag bjuden på the och hon ställde även fram en kaka. Kakan var enorm, och jag smakade en bit, men till min fasa innehåll den mögelost så jag kräktes diskret. Jag låtsades äta resten av kakan (men smusslade ner den i fickan i själva verket) och lyckades nästan gömma allt. Men mamman såg mig smussla, och utbrast "Du är den första som inte tycker om min kaka". Hon gav mig en mördande blick och låste sedan in sig på sitt rum.
Jag tog med mig T och flydde huset, och han sa om och om igen "Du förelämpade henne verkligen". Han berättade att hon tydligen vunnit ett pris för "godaste påskkakan 2009" och att alla avgudade hennes kaka. Förutom jag. Om jag visste detta kanske jag hade kunnat anstränga mig lite mer och låtit bli att kräkas, hon är tydligen ganska känslig då det gäller matlagning.
Han sa att hon förmodligen kommer att ignorera mig framöver.

T försökte få mig att lova att aldrig lämna honom igen. Hur ska det gå då jag flyttar hem i sommar? Jag överväger faktiskt att ta honom med till sverige, jag är säker på att han skulle trivas bättre i min lilla by. 
 Att lämna honom kommer bli riktigt svårt. Vi har till och med börjat kalla varandra bror och syster, och det känns som om vi känt varandra i åratal och inte bara 5 månader. Vi är soulmates helt enkelt.
Jag råkade även nämna att jag var ensam och övergiven över påsk, och då bjöd han in mig på grekiskt påskfirande. Det ska bli spännande, hoppas dock att hans mamma inte misstycker. Jag får väl tvinga i mig den äckliga påskkakan då, om det är det som krävs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0