Mot indien..

Jag åker ju som sagt till calcutta om 9 dagar och mina förberedelser går sisådär. Jag borde vara stressad och yra runt som en höna pga allt jag inte ordnat och införskaffat inför resan, men min filosofi lyder "Jag gör det sen, det ordnar sig säkert". Min pappa doktorn tjatar och oroar sig för sjukdomar (jag skulle börjat vaccinera mig I TID) men jag har iallafall hunnit klämma in hepatit-sprutorna och tack vare dukoral har jag 85% chans att slippa få kolera. Det känns någorlunda tryggt.

Eftersom calcutta är ganska intensivt så tänkte jag att det vore bäst att mjukstarta. Jag kommer spendera en dag i london innan jag flyger vidare, för jag tänkte att det vore bra om jag vänjer mig vid människor igen. Det vore en alltför stor chock att åka direkt från min lilla by i skogen till detta kaos som kallas calcutta.

Nu ska jag fördjupa mig lite mer i ämnet turistdiarré.

Kommentarer
Postat av: josefin

jaja, det löser sig! bra idé att mjukstarta med london, så långt tänkte inte jag. upplagt för chock. snart, snart! iiih!

2009-12-31 @ 10:48:39
Postat av: Ta med handsprit också och myggnät så slipper du mer, du kan få låna av mig när du kommer hit! Vi kan gå igenom restips och sånt också om du vill! Har du reseförsäkring? Den vanliga räcker bara 45 dagar.. kram /globetrottern

2010-01-05 @ 14:47:58
Postat av: ingrid

Tack för tipsen, handsprit hade jag tänkt ta med mig och jag ska införskaffa myggnät.

Är du i calcutta? Jag blir nyfiken vem som döljer sig bakom namnet "globetrottern".. avslöja dig! :)

2010-01-05 @ 22:07:42
URL: http://ingridpetri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0