Snökaos

Idag på morgonen fick jag en chock då jag tittade ut genom fönstret. Det var alldeles vitt ute, och det berodde inte på dimma eller avgaser, det var snö! Lite senare hörde jag ett vrål nedifrån, det var tydligen en av polackerna som öppnat ytterdörren utan att ha först tittat ut. Han fick sig nog en rejäl chock.
På min väg mot tunnelbanan blev jag anfallen av snöbollar, och sen upptäckte jag den milslånga kön. Alla londons bussar var tydligen strandsatta så tunnelbanan var ett enda kaos (tänk er alla 9 miljoner som ska till jobbet). Skolorna blev också tvungna att stänga så det förvärrade problemet med snöbollskastning  (alla Londons barn skulle tydligen ut och kriga).
Jag tycker att jag vid det här laget borde vara van vid snöoväder eftersom jag ju är svensk, men jag reagerar precis som londonborna. De gör ett oerhört stort problem av det hela, och de gnäller och fryser. Detta oväder är det enda de pratar om och krisberedskapen är i full gång, det är tydligen det värsta på 18 år.


Nu var det nån som kastade snöboll på fönstret. Jag ska allt springa ut och myla dem. 


Kommentarer
Postat av: Anna

Det var rätt kul i måndags att BBC gick ut med meddelanden om att man inte skulle ge sig utanför dörren utan vatten, mat och ficklampa. Vid elva på förmiddagen. Ganska kul :)



Trevlig blogg för övrigt!

2009-02-04 @ 21:51:42
URL: http://annzah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0