Min nya cykel

Nu äntligen har jag införskaffat mig en cykel. Den är blå och fin. 


Så nu ska här alltså cyklas! Jag har garderat mig med hjälm och även försökt läsa på om alla cykelregler som gäller här i london, så nu ska jag vara väl förberedd.

Men igår när jag skulle cykla min invigningstur längs holloway rd blev jag skräckslagen. Det var ju bilar överallt, och de var alldeles tätt inpå mig och de tutade. Usch. Så det slutade med att jag cyklade på trottoaren istället. Det kändes iallafall någorlunda säkert och tryggt.
Men så här kan det inte fortsätta! Trottoaren är ju för veklingar. Jag kan ju i och för sig skylla på att jag är uppvuxen med cykling på grusväg utan bilar (då och då möter man faktiskt en häst och vagn), och då förväntas man inte handskas med londontrafiken i första taget.
Jag får väl träna helt enkelt och ta små steg i taget. Jag ska nog ut och cykla min lilla gränd fram och tillbaka, det blir en lagom start.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Var försiktig! Kom ihåg att bilarna kör på fel sida.

2009-05-19 @ 00:33:21
URL: http://josefinbergstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0