Soff-surfing

Jag är för tillfället hemlös. Jag blev utsparkad från mitt hem i archway p.g a min upprörda och gasiga mage (jag skyller på min diet endast bestående av bönor och broccoli) så jag har levt på människors välvilja de senaste veckorna.
Jag har sovit på golvet hos flickorna i camden (mitt emot tuben och ovanför 2 nattklubbar, så jag medger att jag inte fick en blund i ögonen) men det var en av de trevligaste veckorna hittills, jag blev genast upptagen i systerskapet.
Just nu sover jag på soffan hemma hos T (min ms-deprimerade grek) och jag blir rörd till tårar av deras gästfrihet. Hans mamma göder mig med grekisk mat och jag kan komma och gå som jag vill, men jag får ingen nyckel eftersom han är så rädd att jag tappar den. Problemet är bara att T lägger sig före 11 så om jag inte har dykt upp blir jag utelåst. Det känns lite som socialt självmord, men det offrar jag gärna.
Min hemlöse vän Norbert har också erbjudit mig plats i hans squat, men jag tror jag avstår (hoppas jag inte uppfattas som bortskämd, men jag vill gärna ha rinnande vatten)
Jag stannar ju trots allt bara i 7 veckor till, och det här spartanska levernet kan bli en liten förberedelse för min indienresa i januari. 

Eftersom t:s lilla councilflat aldrig sett röken av bredband kommer jag inte vara särskilt regelbunden i mitt internetanvändande, så förvänta er inga inlägg framöver.

Kommentarer
Postat av: Zaba

Det finns en bäddsoffa i Notting Hill vid behov, you've got my number.

2009-10-28 @ 23:48:29
URL: http://runningforhealth.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0