Söndagsutflykt i storstan


Jag har återigen köpt en cykel. Jag sålde min förra cykel "henry" (döpt efter "henry the hoover", dammsugaren ni vet) till en full polack innan jag semestrade i sverige.
Min nya cykel var ett mycket dåligt köp. När jag cyklade hem glad i hågen efter en lyckad affär ramlade hjulet av och jag blev lite upprörd över att säljaren inte upplyste mig om att cykeln var trasig. Då hade jag ju inte köpt den. Det insåg nog säljaren också.
Jag fick som sagt gå till reparatören och det blev en dyr historia, men nu finns där ett hjul iallafall.

Så idag har jag cyklat och cyklat. Jag var ute på en riktig sightseeing-tur, först hamnade jag på ett judisk festival i regents park. Jag dansade folkdans och lyssnade på kletzmer omgiven av judefamiljer med söta korkskruvslockar.
Sen var jag på londons vegan festival iklädd skinnskor och skinnväska (puh, jag överlevde!) De är såklart inte riktigt skinn, men hur visste veganerna det?
Föredragen var intressanta, vissa i publiken var dock väldigt aggressiva och skrek på de stackars talarna. Det slutade nästan med slagsmål och jag flydde, de fick slåss bäst de ville.
Jag hade väldigt trevligt iallafall.
Jag började cykla hemåt och var glad över att jag överlevt mördar-trafiken, och då jag nästan var hemma råkade jag cykla in i en backspegel på en stillastående bil. Den vek sig och föraren som satt i framsätet stirrade. Jag bad om ursäkt för min klumpighet, och jag var förlåten enligt föraren som tittade på den slokande backspegeln. 
Backspeglar är väl lätta att laga? Jag är ingen backspegelsexpert, så jag borde inte uttala mig, men jag log iallafall uppmuntrantrande och vi lagade backspegeln tillsammans (det var bara att vika tillbaka den).
Jag är minsann ingen smitare, man ska stå för det man gör.
Det var min söndag.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag älskar din blogg!

2009-09-14 @ 09:31:17
Postat av: chidde

jag håller med sara, men du skriver ju inte lika ofta som du gjorde förut.. tänk på dina fans!



chidde

2009-09-14 @ 18:18:09
URL: http://chidde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0