El camino

Dags för en liten update känner jag. I måndags skulle jag och josefin åkt till spanien och påbörjat vår pilgrimsvandring mot santiago de compostela. Naturens oanade krafter ville annat och på grund av inställda flyg blev resan lite försenad, men tack vare ryanair kommer jag iväg imorgon istället. Det blir en vecka senare än beräknat, och kommer därför inte kunna gå lika långt som beräknat, men vi får väl åka buss vissa sträckor och göra grimaser genom fönstret åt trötta, kämpande pilgrimer.
Det ska bli härligt att bara gå, gå och gå. Min ryggsäck innehåller ingenting förutom sovsäck, ett ombyte och öronproppar.
Vissa går ju hela sträckan på 80 mil men jag tänkte att en promenad på 30 mil låter lite mer humant. Tänk vilket slit och släp många utsätter sig för bara för att få titta på aposteln jakobs likdelar.

Ultreya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0