Shishu bhavan

Jag har bytt arbete, fran kalighat till shishu bhavan som ar ett barnhem for utvecklingsstorda och handikappade barn. Det finns alltifran spadbarn till 8-aringar, och jag alskar dem allihopa. Vi dansar och sjunger till poppig indisk musik, och det ar haftigt att se nar nunnorna rockar loss tillsammans med barnen.
Det ar ren lycka att ga dit.


I torsdags vaknade vi okristligt tidigt for att besoka calcuttas blomstermarknad nere vid floden, och det var en upplevelse. Eftersom floden ar en del av ganges fick vi aven se lite rituella bad. Jag overvagde att ta mig ett dopp, men nar jag fick syn pa fargen pa vattnet bestamde jag mig for att avsta. Blir man smutsigare av att bada ska man lata enligt mig lata bli.

Det finns en samling djur inne pa internetcafeet. En katt krop just upp i mitt kna, och en hund nosade mig pa foten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0