Jambo!

Efter lite mer än en vecka på afrikalinjen i Östersund har vi redan hunnit dansa afrikadans, spelat djembe och pratat swahili. Jag har träningsvärk i magen efter allt skrattande. Mina kurskamrater är alltså väldigt trevliga och jag har redan börjat kalla vårt lilla skyffe till internat för "hemma". Detta år ser väldigt lovande ut. 
Vi som går afrikalinjen fick bo lite avsides (så vi kunde ha våra vilda afrikafester utan att störa) så varje morgon får vi vandra ca 3 km till skolan. Man har en vidunderlig utsikt över hela storsjön så ingen klagar egentligen. Eftersom vi fick bo på lantbruksgymnasiets oanvända internat luktar det ibland lite väl mycket ladugård och kobajs,
men jag trivs mycket bra här i min gödselstank.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0