Sista dagen

Nu ar vi tillbaka i ett regnigt nairobi efter en vecka pa Lamu. Tydligen har regnperioden startat har och det var langesedan jag behovde anvanda fleecetrojan men nu ar den pa. Det ar kanske bra med en stegvis nedtrappning av temperaturen eftersom jag ju aker hem imorgon, man kanske far en chock annars.

Veckan pa Lamu var harlig. Tank er en liten o i indiska oceanen, annu inte alltfor exploaterad och turistig, paradisstrander, trevlig lokalbefolkning och sist men inte minst mina klasskamrater. Vi hyrde ett hus och hade det lugnt och skont, det enda som da och da storde var sinnesfrid var alla beachboys samt att man ibland riskerade att bli ihjalsprungen av skenande asnor i granderna. Men bortsett fran det fanns inga storre hot.
Jag har ridit asna ocksa. Vi var tre som vagade sig pa en ridtur pa asnorna Puff daddy, shakira och Falouda. Min asna falouda var ganska langsam och lite brunstig, den ville hellre spana pa andra asnor an ha mig pa ryggen. Vi lyckades iallafall rida igenom en by och sedan langs stranden. Jag hade pa forhand hort att varje gang en kvinna satter sig pa en asna gar asnan automatiskt till sjukhuset (det finns inga bilar, darav ingen ambulans). Min asna styrde inte mot sjukhuset och jag tar det som en komplimang att jag inte ser alltfor gravid ut. Men jag hade nog behovt plastra om min rumpa pa sjukhuset for en asnerygg ar inte lika bekvam som en hast.

Imorgon aker vi alltsa hem. Jag har haft en fantastisk resa pa alla satt och vis. Garkvallen var ocksa bra, trots att bussen var forsenad lyckades jag hinna till en konsert med ayub ogada som inte spelat live på många år. Ikvall blir det fodelsedagsfirande for johanna, och sen ska vi vidare pa konsert, och imorgon ska jag dansa i gryningen med wayowayo. En helt perfekt avslutning pa resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0