Våren är här

Det är vår i london nu. Solen skiner (inget regn på 2 dar! helt otroligt!), det är tshirt-väder och barnen leker och hoppar i leran. Jag blir nerstänkt förstås och kan inte tvätta eftersom vår tvättmaskin är trasig. Jag skyller på polackerna på nedervåningen som vanligt. Deras favoritsysselsättning förutom att laga köttgrytor är att tvätta. 
Vår tv är också trasig, men denna gång kan jag inte skylla på polackerna. De har en alldeles egen lyxig widescreen så de nyttjar inte tv-n i köket. Livslängden för vår köks-tv börjar nog tyvärr lida mot sitt slut, vi fann den nämligen på gatan. Ursäkta, men nu kom jag in på ett sidospår. Jag ska genast fortsätta att beskriva min londonidyll:
När jag gick hem ifrån jobbet idag såg jag t.o.m blommor. Inte vitsippor och blåsippor dock, men nån slags krokus var det allt. De växte inte ur asfalten utan i en park (men de pryddes ändå av avgas-fläckar)  
Och fåglarna kvittrar och sjunger. På tal om fåglar, häromdagen flög en fågel in i min fönsterruta. Den lämnade en blodfläck efter sig och föll säkert död ner, men nu ska vi inte förstöra stämningen igen.
Imorgon vankas regn. Pessimist? Jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0