Filosofi om kvällen

Såhär på kvällskvisten då jag sitter i min säng och knaprar på mitt äpple kan jag inte låta bli att filosofera lite. Jag brukar tänka igenom min dag som varit och komma underfund med om den varit spännande, mindre spännande, tråkig eller bara likgiltig. En likgiltig dag bör i största mån undvikas, så jag ska försöka komma på något spännande som hänt denna söndag som gör att den blir mindre likgiltig.
Jag har t ex sett mumin, eller "moomin" som de ju heter på engelska. Det var dock en besvikelse. Mina förväntningar var höga, jag hade på något sätt föreställt mig att de skulle prata med finsk-engelsk dialekt men där tog jag fel (De pratade amerikanska med sydstads-dialekt). Namnen hade de översätt rakt av och det lät utomordentligt fånigt. Här kommer några exempel : "snork-maid", "snuff-kin" (snusmumriken), "moomin-mama & moomin papa" och "mr hemulen". Vad den fege åsnan (sniff) heter uppfattade jag inte, men det är säker något fånigt som "snorty"
Tack vare moomin blev min dag lite mindre likgiltig. Jag ska överväga om den kanske t o m är värd att uppgraderas till tråkig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0