Ang. polackers matvanor

Ånej, nu luktar det köttgryta igen. Det gör det iof alltid i vår lägenhet. Det är de två polackerna på nedervåningens fel. De envisas med att laga köttgrytor till frukost, lunch och middag. Det har alltid en gryta puttrandes på spisen. Om man skulle lyfta på locket ser man morötter, potatis, ärtor och köttbitar simma runt där nere. Den kvinnliga polacken blir för övrigt bara tjockare och tjockare och gnälligare och gnälligare (kan det ha någon koppling?)  När de två polackerna är lediga sitter de på sitt rum hela dagen (eller tar sig en tur ut i köket för att koka köttgryta), jag ser dem aldrig lämna huset. Om den kvinnliga polacken lämnar huset är hon tillbaka 5 min senare med en chokladkaka. Det förklarar kanske viktökningen?
Mina andra flatmates är ok. Det är mexikaner, brasilianare och en colombian. Men det luktar inte tacos för det. Jag antar att köttgryta utplånar taco-doften.
Min colombianska rumskamrat nathalie är dock ett mysterium. Hennes schema ser ut så här : 9 am-5pm pluggar hon på universitet, sen mellan 6pm-3am sliter hon på hard rock café. Hon får alltså inte särskilt mycket sömn, den stackars människan. Man kan ju tro att hon borde stupa i säng när hon kommer hem, men så är inte fallet. Hon pratar i telefon resten av natten, och eftersom spanska enligt mig inte är det vackraste språket så blir jag ganska störd.
Men trots köttgrytorna och oönskade telefonsamtal har vi ändå en ganska fin sammanhållning i flat 14 på criterion mews.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0