"S"

Idag är det söndag och jag har varit hos "S". Han är min idol. Han är i 40års-åldern, har MS och är rullstolsbunden
Det är möjligt att S är en ny inkarnation av jesus. Han har en gloria omkring sig och det fullständigt lyser om honom, man blir verkligen bländad. S kan även läsa tankar, och det är ganska otäckt men samtidigt fascinerande. Han är också en av de klokaste människorna jag mött, så man kan säga att han är min guru.
När det kommer till själva arbetet är det inte alltför mycket att göra. Han ska kläs förstås, och hans kläder är smått udda. Han kräver ankelsockar, pälsmössa (ja inomhus!) och t-shirts med kraftiga slagord.
När han är klädd så brukar jag och min amerikanske medarbetare garren slåss om vem som ska diska. Han vinner, och jag får torka. Det är teamwork som gäller mellan oss. 
Medan vi diskar börjar S med sin heliga ritual. Han är nämligen medlem i en mystisk sekt som är helt okänd för mig. Hans heliga ritual innebär s.k "chanting". "Humbayaaaa kaaaaa maaaaa", sjunger han om och om igen i timmar. Då och då slår han på en gong-gong. När han är färdig sätter han på någon poppig musik. Det blir så stora kontraster, tycker jag och garren. Det sista vi ser av S när vi går är pälsmössan som gungar ikapp till musiken, och han lyser starkare än någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0