Svart snor

Man blir riktigt ful av att bo i london. Det är smuts överallt, och så fort man går ut får huden en gråaktig ton. Håret blir alldeles matt av all smuts, och när man sedan duschar blir vattnet alldeles grått. Och aprorå vattnet i london så innehåller det så mycket kalcium att håret blir torrt som en risbuske och huden torkar ut.
Jag antar att londonluft motsvarar en kedjerökares koldioxidintag, och om man vill ha ett skräckexempel kan man studera sitt snor som är alldeles svart (hjälp, hur ser mina lungor ut!)
Jag har alltså blivit riktigt ful. Men de flesta är fula här, så det gör inget. Och de flesta husen är fula så man smälter liksom in, som en kameleont. Och vädret är alltid fult. Värst vad ordet fult är fult.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha, jag vet vad du menar, Indien bjuder ocksa pa fulhet och smuts.

2009-01-31 @ 03:55:11
URL: http://josefinbergstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0