Tillägnat polacken under mig

Jag vet att jag inte varit särskilt snäll mot polackerna på nedervåningen i mina tidigare inlägg. Den gnälliga, kvinnliga polacken är faktiskt inte så dum som jag tidigare trott. Följande händelse utspelade sig; Jag kom in i köket, den kvinnliga polacken stod som vanligt vid spisen och kokade köttgryta. Jag hälsar, hon hälsar tillbaka och så brukar våra konversationer sluta. Men denna gång var det annorlunda. Hon pratade med mig! hon frågade " Ingrid, du håller på med sån där yoga va?"(hon uttalade iof yoga väldigt roligt) Ja, svarade jag, för det gör jag ju. Och inte lite heller. Får jag inte göra mitt dagliga ashtanga-pass får jag otäcka abstinenssymptom (jag börjar skaka, kallsvettas och får ruskiga tankar). Nu överdrev jag lite, men jag är helt klart beroende.
"Jag måste visa vad jag köpt", sa hon. Sen sprang hon in på sitt rum och kom tillbaka med en yoga-dvd. På polska. Jag började inte skratta konstigt nog (Tanken på att den lata, tjocka, gnälliga, köttättande polacken utan humor skulle utöva yoga är faktiskt ganska komisk) Jag blev istället intresserad och vi hade sedan ett långt samtal om yoga. Hon var mycket ivrig och nyfiken. Jag föreslog t.o.m att vi skulle yoga tillsammans någon dag, och det ville hon gärna. All tidigare negativitet mellan oss var som bortblåst! Yogan förenade mig med den gnälliga polacken, och ordet yoga betyder just "förening". Ser man på, där fick ni en gratis språklektion på köpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0