Konsert

I forrgar upptradde jag och australiensiske Hugh infor publik. Indierna firade guden shiva, och behovde nagra som kunde spela en trudelutt till dessa festligheter. Jag och Hugh anmalde oss. Vi gick upp pa en scen, framforde vart 10 minuter langa musikstycke (han spelade didgeridoo och jag gitarr) for en publik pa kanske 30 stirrande indier. Fore upptradandet hade denna publik hallt i sig tunnor med sk bhang-lassi (lassi kryddad med cannabis) och det bidrog annu mer till stirrandet. Det satt nagra barn pa raden langst fram och de holl alla for oronen. Det ar sa trevligt med uppskattning fran publikens hall nar man upptrader.
Nar vi var fardiga stirrade de desto mer och sprang sedan mot tunnorna igen. Nagra kom dock fram till Hugh och undrade hur man kunde fa ett sadant ljud fran ett bamburor.

Jag har borjat undervisa mina barn och de ar sa intelligenta och snabblarda. Mest gor vi fysiska ovningar, men jag gor aven tappra forsok att lara dem ramsor och enkla sanger. 2-ariga blinda Nitu ar en musikalisk begavning, hon nynnade faktiskt med till bjornen sover.
Jag har aven blivit proffs pa att byta tygblojor och att tvatta pa traditionellt vis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0