Calcuttas nojesutbud

I calcutta finns dagar da man bara vill dra tacket (i mitt fall en rutten filt) over huvudet. Man vaknar och konstaterar att just idag avskyr jag calcutta, och man bestammer sig for att ligga i sovsalen och stirra in i vaggen och rakna vaggloss istallet for att ga ut pa gatan och overfallas av tiggande barn, bajslukt och efterhangsna indier. Jag tror att det ar en ganska normal reaktion. Calcutta ar en valdigt intensiv stad och dess invanare likasa.

Men jag ska inte klaga. Jag kom nyss tillbaks fran ett josefin-besok pa sjukhuset, hon har sammanlagt tillbringat 2 av 4 veckor i indien pa just detta sjukhus. Hon aker till sverige nasta vecka for att tillfriskna i lugn och ro vilket ar ett klokt beslut. Idag demonstrerade hon sina rontgen-platar och visade stolt upp sina organ, och hennes sota lakare visade oss mango-traden utanfor fonstret.
Josefin far permission imorgon i 3 timmar. Det glads hon at.

Men man kan ha roligt har ocksa. Om kvallarna brukar vi volontarer bege oss till "the fairlawn" som ar ett brittiskt hotell i fawlty-towers stuk. De har en beergarden dar vi brukar sitta och dricka kingfisher-ol. Kingfisher ar ju ett flygbolag, och tydligen borjade de med oltillverkning som overgick i flygplan. Eller var det tvartom? 
Allt som har med fairlawn att gora ar gront. Rummen, stolarna, uniformerna, toasitsarna, tvalen och to.m toapappret. Det ar som ett stort skamt alltihop. Om man gar dit pa eftermiddagarna kan man dricka "afternoon-tea", man far da tekanna med tillhorande tehuva, mjolk, socker och shortbread.

Nu vantar det svara uppdraget att ta mig fran internetcafeet tillbaka till mitt hostel utan att bli en levande maltavla. Onska mig lycka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0