calcutta

Jag har varit har nu i nastan tre dagar, och tankte att det vore bra att visa ett livstecken.
Jag har redan duschat med hink och skopa, druckit chai, prutat pa marknaden (och jag har talang ska ni veta), gjort yoga pa hostel-taket i soluppgang och fatt en hennatatuering.
Jag bor i sovsal (i en stenhard sang dar lakanen troligen byttes senast 1980) for 12 kr natten och trivs med det spartanska livet an sa lange.
Jag var och registrerade mig hos systrarna idag och ska borja jobba pa kalighat (som ju ar hemmet for doende) pa sondag.
Om jag klagade pa fororeningar i london sa ar det inget jamfort med har. Det ar som att andas direkt genom ett avgasror och mina lungor har sakert redan blivit svarta.
Det finns trevliga djur lite overallt. Getter, kossor, hundar och utanfor internetcafeet bor en skock kattungar sa man far se sig for var man satter fotterna. Det ar ett ganska bra tips i allmannhet eftersom kolkata troligen aldrig haft nagon sophamtning.
Hoppas jag inte blir overkord av en spring-riksha pa vag ut fran internetcafeet. Det ar man som springandes drar en rickshaw, och det ar nog den storsta dodsorsaken har (och jag som oroade mig over sjukdomar!)
Jag uppdaterar snart igen, och kan da beratta hur en hink-dusch gar till for det ar en ganska komplicerad process.


Kommentarer
Postat av: Anonym

En hink-dusch är väl inte speciellt komplicerat. Vill du göra lite trevlig shopping kan jag tipsa om South City Shopping mall.

2010-01-15 @ 19:45:41
Postat av: maria

Ah, låter fint! Ta det lugnt med trafiken och ge det lite tid att vänja dig vid allt. Ha det underbart, oroa dig inte för lungorna de klarar nog några månaders avgaser efter 20 år ren Heden-luft. Kram

2010-01-16 @ 14:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0