Kalighat

Idag var jag forsta dagen pa kalighat. Nrimal Hriday, the home for the dying, som det ocksa kallas, ligger mitt emot calcuttas kali-tempel.
Jag hade pa nagot vis forestallt mig att det skulle vara en plats av misar och angest, men istallet fanns det en varme och vissa av patienterna (de som inte ar sa illa daran) skamtar och skrattar. Jag ar ganska omtumlad.
Under mitt pass hann jag med att tvatta med indiska kvinnor, stodja patienter pa promenad genom sjuksalen, massera puckelryggar och illa medfarna fotter. Jag hann aven att betrakta patienterna och forundras over hur olika vara livsvillkor ar i vast.

calcuttas kommunistparti-ledare dog i forrgar sa hela staden ar i sorg, men det ar inget som marks pa backpacker-gatan sudder street dar jag bor. Flojtforsaljaren spelar fortfarande sin trudelutt som om inget hant, och invanarna lagar sin mat i rannstenen som de alltid gjort.

Om tva dagar ska vi pa en fyradagars indisk musikfestival som varar hela natten fram till soluppgangen. Jag kommer sakert nynna pa indiska ragor i manader efter denna intensiva musikupplevelse.

Kommentarer
Postat av: bror

Wow. Jag tänker på dej.

2010-01-19 @ 22:05:29
Postat av: Sara

Jag verkligen älskar din blogg, du skriver så fint! Dock är jag lite ledsen över att du lämnat London, men indien är väl okej det med!:) Jag har en liten fråga angående the simon community som du var aktiv i, (på någotvis va?) hur fungerar det? Kan vem som helst hoppa in och hjälpa till, även om så bara en kort stund?

Enjoy your stay in India.

Sara

2010-01-21 @ 13:24:33
URL: http://saew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0