Republic day

Jag blir mer och mer kar i kolkata for varje dag som gar. Jag overvagar att stanna for evigt. Staden ar sa levande. Visst, det ar skit overallt, men jag foredrar den skit jag kan se mitt framfor mig istallet for den som finns dold inuti manniskor. Manniskorna har ar fantastiska. Skiten tilltalar mig, men trots det kanner jag att det ar dags for en dusch nu efter 4 dar. Jag ar tackt av damm. 

Igar var en gladjens dag eftersom josefin (josefinbergstrom.blogspot.com), min kompanjon i misaren, slapptes ut fran sjukhuset dar hon tillbringat 3 dagar. Det firades med indiska ragor anda tills soluppgangen. Jag har lidit brist pa somn under denna 4-dagars festival, men det har varit en av de basta musikupplevelserna i mitt liv.

Idag firas republic day. Jag har inte markt nan skillnad an att gatorna ar mer fullproppade an vanligt, de flesta ar lediga och glada. Jag ar ocksa glad. Jag ar sa tacksam for att jag befinner mig pa denna fantastiska plats, det finns ingenstans jag hellre vill vara.
Vad trevligt forresten med ett sadant optimistisk inlagg! Men jag lider ju trots allt av en foralskelse.

Nu ska jag satta mig pa taket med en kopp the. Ja ni laste ratt, efter lite tekniska problem har jag antligen fatt igang min blommiga vattenkokare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Indien är beroendeframkallande. Hoppas du får chansen att resa runt lite också, det finns mycket att se.

2010-01-26 @ 15:28:28
Postat av: maria

gött! verkar ju grymt! Ha det fortsatt bra o håll oss uppdaterade!

2010-01-30 @ 10:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0